söndag 13 januari 2013

Mål under 2013

Gult = Underrubrik 
Grönt = Tävlingar

Ja, vad har jag för tankar under 2013...? De undrar jag med...
Är väldigt fram och tillbaka vill mycket olika, pröva nytt, ligga kvar i gammalt, göra inget alls... Ja som sagt vet inte riktigt.

Bänkpressen är alla fall nummer ett på listan och att bänka 200 på träning, och där har jag följande tävlingar:

Bänkpress / Styrkelyft

Klassiska Bänkpress Serien:
Serie 1
Serie 2
Serie 3
Eventuellt Lag-SM

Bänkpress SM:

Klassiska Bänkpress-SM
Junior Bänkpress-SM 

De är dom här bänkpress tävlingarna jag har i huvudet just nu, har som sagt inte tävlat på ett Bänk-SM sen 2010 då jag vann, så börjar bli dags att skaffa lite nya meriter.

Har också små idéer att tävla i 4 olika vikt klasser om jag känner psyket klarar de, då har jag -74kg -83kg -93kg och till och med -105kg. Kommer nog nu serie 1 som går i januari tävla i klass -93 kg och väga in på mellan 84-86. Sen har jag planer att trappa ner till 80-78 om styrkan vill hålla sig kvar, annars kommer jag ligga kring 83 kg fram till Klassiska Bänkpress SM. Sen efter de kanske rikta in mig mot -74kg och om tid finns så -105kg

Styrkelyft är något jag med vill tävla i, Styrkelyft-DM i höst är de aktuellaste i fall de går för sig. Har ett dilemma med höft böjarna nu som strejkar knäböj, så redan vid 50 kg kan de vara smärtsamt att böja.

Fitness

Och om vi lämnar Bänkpress/Styrkelyft så är jag små sugen på FitnessFive, inte alls samma sug som för 2år sen men lika som då är nu böjen som håller tillbaka. Jag har svårt att böja tunga vikter men kan jag få det att fungera med än 120kg så känns de aktuellt. Är skaplig i Bänk och Dips samt vet jag att Chins och Biceps svarar alltid på träningen när jag går in för de. Böjen , ja... kan jag böja då ökar jag som en raket i skyn men de är om... Skulle jag få 2 månader böj träning är jag övertygad om att jag drar iväg över 20-25 reps på 120kg utan bälte.

Bodypress SM är ju också nästan en självklarhet om de inte krockar med Lag-SM i klassisk Bänkpress.
Hoppas kunna åka ner till Göteborg då lite smalare och lite starkare så jag kanske kan göra än 50reps.

Men sen övrig hur nästa halvår ser ut har jag inte bestämt ännu, är väldigt sugne på att springa allt från 1 mil till maraton. Cyklingen lockar otroligt den men och kombinationen av dom båda samt simnig i ett triaton som jag träna för 2009 är sugen väldigt stort för men vill inte glida iväg för hårt i dom tankarna nu, den dagen den sorgen.




3 kommentarer:

  1. Grymt! Bara att köra, du har ju många olika val vad du vill göra.
    Så det är väl bara att beta av en sak i taget! :)
    Viljan verkar inte svika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack vicky, sen som jag sa till dig som jag inte går ut med här är ju de finns en tävling till som lockar och skulle va kul :)

      Radera
  2. lockar den tilläckligt så stoppas du garanteat inte :)

    SvaraRadera

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!