söndag 21 oktober 2012

Bänkpress DM och lite annat

Bänk dm då...
Hade hest bantat och va slö o matt, vägde in på 82,4 sen åt jag MYCKET.

Värmde upp med Lars Berglund och sista lyftet vart 157,5.
Gick in på 165 som va halv tungt.
Andra lyftet var 175 som kom 10cm...
Tredje gick jag om på 175 som kom nästan precis hela vägen men jag trode jag va lite över halv vägs bara så istället för att släppa Latsen och räta sista biten så gav jag upp....

Så jag fick bara 165, och inte 175 för jag va för klen och otaktisk.

Idag har jag försökt hitta ytligare ett nytt sätt att böja på men de va lättare sagt en gjort, börja med att stretcha 1,5 timmar sen körde kanske 50set på 60kg-100kg. Men problemet är att höften värker, de har den alltid gjort mer eller mindre i perioder sen jag börja böja. De jag till slut tyckte kändes bäst va som jag böjde för snart 2 årsen och anledningen att jag sluta böja så va för ryggen inte klara de men tror jag lyckas vinkla lite annorlunda nu när jag kollar på filmen i profil.

För mitt eget bästa borde jag nog inte hålla på med knäböj för får förr eller senare ont och har inga vinklar för de. Och när höften gör ont pajar ryggen i mark, men vill så gärna tävla i SL så envisas lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!