måndag 4 februari 2013

Tankar inför Klassiska Bänkpress SM

Har sen snart 4a veckor nu haft ont i mitt vänstra bröst, inte kunnat gjort något tränings pass men har tävlat med skadan vilket var HEMSKT!

Nu har jag åkt på en mindre förkylning och feber, jag kommer tidigast träna igen på Måndag 11 Februari. Kommer nog bli ett bröst,axel och triceps pass då. Startar mjukt med bänk träning, blir nog någon mjuk FU bänk med långsamma rörelser.

Kommer köra 4-5 uppbyggnads pass innan riktiga bänkträningen drar igång, kommer nog nå upp i än 4-5 set under något av dom passen. Men kommer skriva lite nu om hur jag för tillfället tänker och hur jag delar upp det:

De jag vill ni har i åtanke som läser det här är att jag ligger kommer ligga på 2-3 bänkpass i veckan.

Fas 1:
* Vill få upp mjölksyretåligheten (eller vätejoner för er som är petiga)
* Inte överstiga en vikt jag gör färre än 10repps på en bra dag första 10-15passen
* Vara så explosiv som möjligt i alla repsen
* Inte gå under 3set om inte bra själ finns

Fas 2:
* Ligga på mellan 5-15 repps
* Ju färre repps jag klarar desto mindre vila har jag mellan seten
* Även här hålla uppe den explosivitet jag kan
* Ligga max 1kg över min tävlings kroppsvikt (83kg)

Fas 3:
* Heavy ass benching
* Ett pass kan innehålla 5-15set mellan 1-8reps
* Stopp bänk
* Kloss bänk vid behov







2 kommentarer:

  1. Hur många set är det mening att man ska göra på t.ex pass 2?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara setet på den vikten. Alltså ett set, en vikt, allt du kan :)

      Radera

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!