torsdag 7 februari 2013

Mårten Setterbergs halvårs utvekling

I våras började jag träna och lära känna Mårten Setterberg, här är lite fakta från när jag först träffade han:

Meriter:
Junior SM brons i styrkelyft 2010 (-125) och 2011 (-120)
Personbästa med sin tunga kropsvikt:
Knäböj: 295 / 21,5 raw
Bänkpress: 167,5 / 127,5 raw
Marklyft:  257,5 / 250 raw

Under dom här prestationerna vägde Måtern mellan 112-120kg

Första passet vi gjorde tillsammans hade han varit från träningen ett par månader och ändå från ingenstans hoppade han på och böjde en 10a på 152,5 i böj vilket i mina ögon visar på att man är en riktig köttare!

Hur som helst så tränade han på bra och ordentligt med framgångar under våren. Men tidig sommar bestämde han sig för att gå ner i vikt och börjar leva sunt, inte nog med att han varit nykter 4år ;)

Mårten går från tidig sommar till tidig vinter ner över 20kg och hans kropp utvecklas som en Transformers, här har ni otroliga för och efter bilder på hans förändring:
   




På den vänstra bilden är Mårten fet blek och bortkommen som ni ser men på den högra är han DEFFAD,HET,HAR KOLL PÅ LÄGET MEN OCKSÅ... Stark ?

Mårten väger nu 93kg och gör följande resultat:
KNÄBÖJj: 210 RAW
BÄNKPRESS: 130 RAW
MARKLYFT: han har en skade i svanskotan så har inte kunnat dragit mark nästan alls sen i våras men han drar upp 8resp på 200 vilken dag i veckan som helst.

Jag tycker han gjort en fantastisk motiverande häpnadsväckande förändring!

Att gå från att se så bortkommen ut till att bli så alert i blicken är verkliger fantastiskt. Och då ska vi inte heller glömma den fantastiskt fysiska resan han gjort! Mårten är nu i sitt livs form och har aldrig mått bättre, tycker det är dags att ta näven ur godis skålen och göra något åt nått, men när det gäller mig själv tar jag gärna en godis bit till innan jag är klar. Tack för mig!

Länk till hans Youtube sida: http://www.youtube.com/user/martensetterberg/videos?view=0&flow=grid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!