lördag 11 januari 2014

Gårdagens Bänkpass

Har ju utlovat att försöka rapportera varje bänkpass...

Gårdagens bänkpass blev lite annorlunda . Redan vid uppvärmning av 6or på 100kg började jag få pump, så förstod att jag va sliten än, men resonerade som så att skadan va redan skedd så börja första setet på 110. Första 3 repsen inga problem men sen börja de nypa och klämma i vänster handen så fick pausa med stången på raka armar säkert 6-7 gången och försöka omplacera stången i händerna när jag hade ramarna uträtade. De här gjorde allt jätte besvärligt så vid 23-24 reps var jag ganska trött och hade inte klarat många mer men samtidigt så klara inte handen mer, la ifrån stången vilade 3-4 minuter körde ingen och då fanns det kvar men inte lika starkt.

Passet var redan "förstört" så köttade bara igenom på väldigt plågsamt sätt. -vet inta alla reps men var till fail.

-> = Dropp set

Passet:
110kg
110kg
110kg
110kg
100kg
100kg
80kg
80kg ->60kg
80kg ->60kg ->40kg ->stången

Hade den värsta pumpen jag haft på bra länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!