tisdag 7 januari 2014

210 kg i Bänkpress !? På en tisdag ?!

210kg i bänkpress alltså...  kom lite som en överaskning även för mig.

Igår kväll skrev jag på fackebook vad jag eventuelt skulle bänka idag och folk la sin röst på de dom ville se.
Flest röster fick 210 som jag bara skrev dit för "syns" skull, de jag hade i ptanke från i förmiddags till strax innan passet var 110x100 på så få set som möjligt.
Men ja... 20minuter före passet smsar en kompis Age att han dragit 210 i mark och är nöjd över att dra mer i mark än mig, så ja... där sätte jag vikten för passet.

Värmde upp 60-100-140-170-190...

Kännde i kroppen att efter 6 pass under loppet av 12 dagar var även jag bra sliten, fick nästan pump av en 5a på 100 i bänk på uppvärmningen, men jag fortsatte.
Och tillslut då var det dag för 210 och jag ladda på som vanligt och segar upp det , Film:




Diskutera med min far efter passet då han ännu en gång gav mig en lektion i att de är bra jag tränar så som jag göra och ska helst i framtiden va så trött så att jag inte klarar mer än en 5a på stången...
ja det är min verklighet. Han påpeka också att han sagt tidigare när jag börja efter mitt långa uippehåll att jag kommer svara ordentligt på det här, och de sa han, och de gjorde jag. Vet inte vad jag ska skriva mer om det här, 210 ja... det är 210 men inget vm guld eller världsrekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!