måndag 20 januari 2014

7 veckors plan

Jag har suttit och funderat och tänk nu säker 2-3 minuter och känner jag måste skriva ner det här. Dom närmsta 7 veckorna kommer (förhoppningsvis) innehålla en serie tävling i bänkpress. Träning med bänkpresströja , ligger snön kvar kommer det bli en hel del löpning <3 älskar att springa på ett tätt lager snö ! 

Men startade allt lite dumt då jag tidigt imorse på jobbet när man inte är jätte mjuk att gå ut och skotta i t-shirt... Inte de smartaste draget då axeln högg till... Känns skit nu men får se, kommer tävla vilket fall för så illa kan de inte vara, kanske inte blir bänkträning närmsta dagarna bara. 

Det främsta målet jag har nu egentligen som triggar mig är inte att bänka tungt eller vm utan jag vill springa 2mil . Va nog när jag tänker efter 2,5 årsen sist jag gjorde de och känslan att kunna göra de och hur kroppen mår med den konditionen är helt underbar. Det gör också så träningen på gymmet går bättre med det flåset man har då.

Och det mentala de gör för mig att springa så länge är väldigt givande. Springa 7-8km till när det inte benen bär ute på en landsväg i minusgrader är något besvärligare än att göra en reps till på gymmet i 20 grader. Saknar den känslan något faktiskt när jag tänker på de. Sen kan jag inte tala för styrkan nu , så stark har jag aldrig varit som jag är nu så hur de svarar vet jag inte än , med tröj träning och diverse men blir kul att se. Ska dokumentera varje löp tur jag tar, försöka komma ihåg att starta appen jag har så den räknar för de underlättar för mig.

Men ja... Får se idag, klarar axeln det så blir det ryggträning annars bara ben. 

Hej på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!