måndag 11 mars 2013

185kg bänkpress i Karlstad med film.


Idag va jag och förpesta Karlstad atletklubb ! Vart ett bänk pass idag med faktiskt, men med denna gång Patrik Karlsson som är regerande svensk och nordisk mästare i bänkpress -93kg. Han ska bland annat på VM nu till våren så önskar han gott lycka till.

Han och jag tränar helt olika! Men kan inte klandra han då han har bänkat 200kg RAW ändå ;) vi är goda vänner sen innan så vi hade väldigt kul mellan seten .

BÅNK!!! :
140x1
160x1
175x1
Sen vart de att lasta 185, en vikt jag inte haft på stången någon gång faktiskt. Och de bomma jag....

Patrik och jag snacka efter bommen, till slut flina vi och han höll med om att jag skulle försöka igen. Sagt och gjort så gick den upp ! Så de va skönt de :D

Efter de vart det att göra 100x100 i bänk på tid, de här va planen för idag men jag och planer....

Vart långt långt lång från pb ! Landade på ca 12minuter.

Resten av passet bestod till större delar av att tjata med alla andra styrkeltyftare som damp in med tiden. Alltid lika kul att snacka med stolpskotten , stolpe in på dom ;) 

Va självklart lika trevligt som aldrig annars, speciellt att så och växla ord med den högfärdige Klippan Lars Lindeberg !  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!