söndag 9 oktober 2011

Bänkpress DM 2011

Formen var god vägde 78,85kg, stänkte 2 singlar på 140 sist av allt i uppvärmningen och sen gick in på 155.

155kg:
Fick det sämsta avlyftet jag fått om man nu kan kalla de av lyft för hans fingrar var i lyften samtidigt! Dom i publiken sa att jag tappa 5-6cm brygga vilket kan vara bra avgörande. Han stod till och med på golvet och lyfte av och de va helt värdelöst. Men fick upp de.

162,5kg i andra:
Där frågade Rickard om han fick lyfta av men ha fick inte av arrangören ??? Vart samma sak där avlyftet va sämst som man också kan se på filmen tydligt. Jag kan lyfta av själv men tappar lite styrka på de och värre blir de när man ligger i ett läge och tror man ska få av lyft och så står vara avlyftaen och fingrar på stången. Kände igen hur mycket kraft jag tappa på att lyftet fick sån värdelös start. Fick allafall 3-0 godkännt

165kg i tredje:
Bomm! men nu så löd jag Mathias Lindhs rå och låg kvar och lyfte inte stången utan skulle tvinga han till de. Men när jag låg på bänken och efter 3gånger sagt "lyft!" så hände inget och jag låg i ett riktigt dö läge när jag lyfte av själv.

Fick trotts allt ett senior brons trots jag lyfte raw, men skulle byta de mot en 5-6plats för att få bra avlyft! Tävlingen över lag va skit bra ! Men de där med dom avlyften är något som kommer ligga kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!