tisdag 11 december 2012

Övertränad, lördag = kvala till senior sm i utrustnings bänk

På lördag ska jag till Karlstad för att försöka kvala till senior sm i tröj bänk. Och har försökt träna igår och idag men finns inget i kroppen, tror jag blivet övertränad. En ny känsla för mig som jag aldrig stött på i sammanhang, får vila fram till lördag och äta lagom sen hoppas på de bästa, jag anser mig själv trycka 175 med stopp 9 av 10 gånger, och tråkigt nog var de några gånger sen jag bomma de så 10onde gången kanske står på tur? Sen att tävla på senior sm är inte lika motiverande som de va för en månadsen men men, får jag upp 175 på lördag så är de 60% chans jag åker på SM.

Och hur täningen ser ut efter lördag har jag ingen aning om i just bänkpress, ska jag tävla i januari på bänk sm blir de tung bänk. Ska jag träna för att bygga på styrka kommer jag plocka av ner mot än 100-120 och börja bygga på nytt och gå mot 200kg raw bänk. Mycket som kan hända och svaren på de får vi se efter helgen, senior sm kommer föra med sig mer om jag nu tävlar på de och de går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!