måndag 10 december 2012

Luciapokalen Bodypress!






Jaha ja! Fitness Festivalen 2012.

Åkte ner lördag morgon och var framme lagom till invägningen av bodypressen, vägde inte 2 olika gånger för vart strul med papperna så vart jätte stressigt så vägde in efter jag ätit och med kläder så vägde ca 84,5 och då fick jag tävla på 85kg . Bra uppladdning med hjälp av Sami Mulari från STEEL och en annan trevlig man som va STEEL klädd vid namn Jani Nordkämpe. Uppvärmningen kändes bra allt kändes fint gick upp och fick 36reps av 36, så fick alla godkänna och de kändes fint så här för första tävlingen :)

Kom 2a och förlorade mot FitnessFive mästaren och om jag inte har fel rekord hållaren, han gjorde 40reps på 70kg och bakom mig hade jag "Vikning Power" (fjolårets mästare) på 31reps. Så jag är missnöjd med min insatts men försöker smyg trösta mig med att 2:a palts är bra för första gången och att segraren är en repp kille och ingen som lyfter tungt. Men en sak sagt om Erik Anklew som då vann att han va en riktigt sjyst kille och värdigare vinnare än jag varit ;)











Lördag fortsättningen bjöds på trevligt umgänge med bla kända profeler som Robin Sjögren och Erik Gunhamn. Vi åt mat och delade samma hotell med och började söndagen tillsammans, söndagen som vart lite halv seg efter några timmar men va i trevligt sällskap med Robin som jag också delade 3,5 timmars bli färd med hem som bjöd på både pinsamtystnad och höga asgarv !

Men de va helt klart de roligaste jag gjort i tävlingsväg och inför nästa år ska de tränas ordentligt för de här hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!