måndag 30 december 2013

200kg i bänk press 2013


1 April 2013
200 kg Bänkpress som ett skämt



Träningen hade gått bra , allt gick bra egentligen. Hade nog inget större bekymmer alls just den dagen eller dagarna före. Fanns inget som tyngde mig, hade bra stöd från kompisarna jag träna med, hade då en flickvän som stöttade mig massor i träningen, skulle börja nytt jobb dagen där på. Det största bekymret var nog vad jag skulle äta till frukost. Kan återberätta dagen i detalj från att jag vakan till jag gick och la mig. En bedrift som jag inte var säker på jag skulle uppnå. Utan otillåtnaprepparat, utan bänkpresströja, utan att lyfta röven så gick vikten upp. 200kg... det är en tung känsla man har i kroppen när man håller i det. 20år Gammal 88kg tung...

När lyftet var klart och jag lägger tillbaka stången slår det mig, det är över, det är gjort , jag kan vända och gå och inte behöva kolla tillbaka. När jag var 17 år satte jag upp 2 "vad" det ena var att göra 150 kg för jag fick sluta träna om de skulle slå mig. Och om jag lyckade göra 200 kg , då skulle jag kunna med stolthet låta bli att röra vid en skivstång resten av mitt liv. Min störta ambition i livet är inte att vinna SM, VM i bänkpress verkligen inte, det är något jag gör för det är kul... och om jag vill kan jag spöa vem jag vill bara jag får tiden till de! och de ger mig ett leende på läpparna i vilket mörker som helst.

Jag kan sluta idag, imorgon, om en vecka, år , 50 år !!! Jag vet inte hur länge jag gör det här, inte så länge jag tycker det är kul, eller så länge de känns bra. De kommer bara komma en dag då jag släpper allt och tackar alla för den tid som varit. Att jag är den bänkpressare jag är ... ja, mitt liv skulle verkligen inte vara det de är idag, inte en dag skulle vara den samma... jag skulle inte vara den samma....

Igår gjorde jag årets sista bänk pass som vart en otrolig prestation på 100kg ...

35,28,25 och 23 repetitioner som resultera i totalt 111 reps på 4 set


Och nu säger jag symbolistiskt godnatt till alla och hoppas ni sover gott.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!