måndag 19 maj 2014

Tävlingen

Ja det är folk som ill veta hur det gick när jag tävla i helgen, s ja... Jag va i sundbyberg och kvala till Sm i bänkpress som går i sommar, vägde in på 96.3kg vilket är den tyngsta vikten jag någonsin haft ! Att jag va så här tung va för jag ville ladda på och väga in så tungt jag kunde för kul. Jag åt massor dagen innan och före invägning, och direkt efter invägningen fick jag illa kvikt gå på toa , men men... Det jag fick av de va att tävla i -105an och de vill säga jag tävlat i 74an,83an,93an och 105an nu samt av dom gamla viktklasserna 75an 82,5an och 90an. Formen va så där efter som jag inte tränat mycket sista veckorna, men dagsformen kunde nog inte vara bättre. Gick in på 175 som kom lätt, 190 kom okej, men valde 200 i sista för att chansa på det. Det kom inte alls, men fick vänta länge innan jag fick börja lyftet så höll i vikten 3-4sekunder längre än jag behövt vilket sliter på mig väldigt samt att stoppet vart ganska långt. Hade jag haft jätte tur istället och fått snabbare signaler än vanligt kan de ha gått, inte säkert men kan. Nu iallafall är det 48dagar kvar till sm och jag ska börja träna lite mer som hösten 2010 när jag la allt på att optimera styrkan, så får vi se hur de går. Kommer va mycket reps mellan 12 och 18 nu samt löpning. Till skiland från många kommer jag nog gå ner i vikt nu när jag ska bli starkare, jag kommer till stora delar bara äta mat med kvalite för kroppen samt mycket löpning. Här är film från på lyften: https://www.youtube.com/watch?v=2jA2afWyjSo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!