tisdag 20 maj 2014

Mina 5 första Bänk pass mot SM

Hejsan !

Planen för mig inför SM i bänkpress ser ut ungefär så här...  Allt kommer nog inte klaffa men på ett ungefär hur jag vill det ska se ut. Svårt att säga svart på vitt varje pass för varje pass kan se ut på 5-6 olika sätt beroende på hur föregående gick, hur formen känns, hur många dagar det va sen passet innan osv osv...

Jag säger jag ofta kör på känn men det ligger väl en osanning i de för det finns kanske 10 olika sätt jag räknat ut jag kan göra det på och anpassar allt för stunden när jag ska träna på riktigt. Men alla fall det kommer vara träning nästan varje dag men vilken dag som är vad är inte säkert för det är kroppen som va gör då. Men kommer bli typ bänk 3ggr i veckan , efter som jag ska tävla i bänkpress så ska jag träna på det mycket. Jag ser inte det här som styrketräning direkt nu utan jag ska bli bra på något, skulle jag vilja börja hoppa höjd skulle jag tärna på de så ofta jag kunde och dom som vill får spekulera i det angående vila och bla bla men jag ser det mer som ett moment en styrkeövning.

Alla fall ! Första passet kördes igår och blev...

Pass 1: 19/5
150x12
135x14

Pass 2: 21/5
145kg
130kg
120kg

Pass 3: 23/5
145kg
130kg
120kg

Pass 4: 25/5
150kg
162,5kg

Pass 5: 28/5
200x1 med stopp
162,5kg
140kg
120kg











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!