torsdag 26 september 2013

Starkare än någonsin !!!



Har en små seg tung förkylning som jag får små energi kickar i, en av dom tog jag för att gå och köpa pepsi max på ica. Men kände mig rätt mustig så svalde 2 superman energi drycker och gick in och kände på stången som va lättare än någonsin ! Träningen har gått riktigt bra bänk trots lätt förkylning och feber för 2 veckor sen, men jag va riktigt motiverad och under går kvällen lyssnade jag på Smulters body radio program och kolla lite av hans gamla klipp så jag va mentalt laddad på att klämma dit 205kg / 450 punds.

Uppvärmningen såg ut som följande:

stången x10
60x8
100x5
130x2
160x1
185x1
205x1

Efter som 205 gick så bestämt och förhållandevis lätt upp så va de inte mer än rätt att pröva på 210 som kom 6-7cm från bröstet... krämen fanns inte hade det funnits om jag gått på de direkt? Jag personligen tror inte de,och de med att jag tränat upp mina triceps så jag är generellt lika stark i hela lyftet så det ser lättare ut än tidigare. Tror också inte mitt huvud är med på att bänka 210kg samt att jag nog inte klarat den utlåsningen... sista 7-8 centimeterna hade jag inte kunnat pressa ut , min triceps är markant starkare än dom flesta men inte tillräckligt för att bänka 205+ 

Men 205kg raw bänkpress - 20år gammal - vägde 89,2kg efter passet (har mumsat på mig när jag va sjuk)

Är rätt så nöjd och 210kg bänkpress som 20 åring tror jag ej vi får se , ska ner till 83kg inför bänksm är planen... men den är jag tveksam till nu när jag är så stark? men jag har verkligen fett att ta av! vet bara inte hur mycket styrka jag tappar på att gå ner till 83... 86kg vet jag jag kan gå ner till utan att oroa mig för styrkan men under 86kg va länge sen jag vägde så vi får se helt enskelt...

Här är lyftet !

http://www.youtube.com/watch?v=_dvLC84c2rY


1 kommentar:

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!