lördag 4 maj 2013

Står över Bänkpress SM I sommar för jag nu kurar.

1 April bänkpressade jag 200 kg ganska inte jätte tungt... men hade då en liten gammal skada som låg och gnavde upp i bröst fästet så valde att vila bröstet 2 veckor. När jag väl satte igång med bänken igen kom jag så långt som ett pass sen fick jag lägga ner träningen helt för jag råkat ut för streptokocker och fick gå på penicillin kur nästan 2 veckor. Jag han knappt en dag utan penicillin då jag märkte att streptokockerna inte var botade så igår gick jag på min andra kur som kommer vara i 10 dagar till nu. De vill säga att jag inte i stora drag kommer ha tränat på 1,5 månad när det är 1,5 månad kvar till SM.

Så jag väljer att avstå det helt, känner inte någon motivation eller vilja till sm när jag bara får drygt 6 veckor att träna när jag kommer behöva hälften av dom att komma igång. Om jag hade en tid på över 2 månader så hade jag gärna försökt men med att gå så här länge utan träning sen hets träna 6 veckor kommer inte göra mig gott.

Jag väljer då att avstå Både serie 2 nu till kommande helg och Bänk sm i sommar. Min satsning nu blir serie 3/Bänk DM och sen kanske vidare med mitt lag till Lag SM finalen i December. Hoppas kompisarna är i form till helgen och pressar ut det bästa i bänken.

Det jag saknar mest under dom här veckorna som gott är inte just styrketräningen utan löpningen, så det skönaste kommer bli att få springa nu efter man blivit frisk men kommer självklart satsa järnet på bänkpress!

PS. Jag köpte 2 likadana kepsar och en påse M&M idag.

Filmen på mina 200 kg :


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!