lördag 3 december 2011

Tillbaka i träning

Bänk:
80x3
110x1
140x1

Böj:
Jobbade med att komma ner på djupet med stången.

Mark:
80x4
100x5

Chins:
6
Mage+rygg

Känns skönt och kul att få träna igen!!! Bänken kändes jätte tung men när jag väl vände vid bröstet och skulle pressa va de inte långt från tom stång. Böjen kändes okej haft problem med djupet sen tidigare men kom ner nu. Marken... fått känningar i ryggen dom 4-5 sista mark passen innan jag vart sjuk och nu kände jag men med fast det bara var 100kg stått på olika vis och prövat olika saken men känns lite ändå.

Styrkan över lag finns nog kvar lite ändå vet inte med böjen och marken men bänken skulle nog 150 med stopp gå utan några större problem. Blir skönt att komma igång igen blir lätt nu 3pass till sen kommer jag börja med lite tuffare ansträngningar 2 veckor sen bryter nog helvetet loss. Håller kroppen kör jag även J-SM i styrkelyft början på mars i Örebro, kommer inte slåss om medalj tror jag alla fall men ska bli kul och tävla mot tävlings polare Henrik Franson som jag hoppas tar sig vidare till NM och EM :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!