tisdag 22 oktober 2013

Saker och ting, typ ben liksom?

Har sen ett år tillbaka haft jätte problem med höften och inte kunna böja. Och höftens besvär grundas i att när jag var 9 fick muskelinflammation som endast åtgärdades med cortison men felet åtgärdades aldrig rakt av. Så nu är den som den är och all rehab och behandling gör det bara värre så läget nu är att antingen söka upp för potentiell operation eller låta bli och köra övningar där jag "för knät mot hakan".

Men låter de ligga på is nu, det hämmar mig i vardagen då och då men inget större. Löpningen går och de räcker!

Ryggen är som den är och alltid varit men de är något jag kan hantera så mark går att köra bara att motivationen inte finns. Målet nu är bänkpress och då är de ju extra bra att axeln är krispig. Men men jag är inte bitter ;) bänk tröjan avlastar axeln till 100% så de fungerat och får va glad för de lilla. Får se hur närmsta 2veckorna ser ut nu i tränings väg, bävar tyvärr kanske åt att åka på en penicillin kur. De vet jag förhoppningsvis i veckan.

Men som de ser ut nu så är det ben träning som inkluderar mark och lite annat skit, samt 5-10km löpning ikväll. Bänk blir de nog inte på en vecka till för axeln är så körd! Hoppas bli hel till j-SM i bänkpress i november, blir jag de så kan vikter lyftas.

Hej på re!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!