söndag 9 november 2014

Inofficiellt Junior Världsrekord i Bänkpress - Film på alla lyft

Det spelar ingen roll att jag lyfte över 5,5kg över junior världsrekordet på tävling idag för som den inbitna närking man här så ska de gnällas! Vi kan börja med vädret?! seriöst, spelar ingen roll hur fina hus eller parker det är ute för nu ser allt ut som en scen ut andra världskriget ! Nee.. ne men tävlingen .

Hade lite strul med kroppsvikten så var rädd jag inte skulle väga in då jag i torsdags vägde 95,2 på morgonen. Men min vän Robert Berg tipsa mig lite om hur jag skulle tömma vätskan ut kroppen, men var rädd att det inte skulle räcka så sluta jag äta Fredag ( 2 dagar innan ) kl 12.00 bortsätt från ca 300-350 mat jag åt lördag strax efter 13 tiden. Vätskan ströps 12.00 dagen innan tävling så gick 20 timmar utan att dricka något alls. Men men det visade sig visst som de gick vägen ändå för lilla tjocka Josef. Uppvärmningen gick följande : 60-100-140-160-175.

Ingångsvikt: 190kg  - Kvala till utrustnings SM för seniorer
Andravikt: 195,5kg - Inofficiellt Junior världsrekord
Tredjevikt: 200,5kg - Det mesta som lyfts på tävling i klass 93 någonsin


Här är film på alla lyft, och tack till alla som var där !


3 kommentarer:

  1. Så jävla grym!
    Blir det inofficiellt för att det inte är SM/VM eller vad är reglerna?

    SvaraRadera
  2. Du har ju klarat 230-240 kg i träning TnG ellerhur? Borde du inte kunna klara kanske uppemot 215-220 med tävlingsstopp då? Bara undrar lite hur mycket du förlorar på att pausa, och om du skadat dig eller något sådant.

    SvaraRadera
  3. Haha gud jag trodde detta var upplagt nu 2015

    SvaraRadera

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!