söndag 12 oktober 2014

90kg x 45 reps Bänkpress - Tävling om 4 veckor

Om 4 veckor kommer jag tävla på DM i utrustat styrkelyft för att kunna kvala till utrustnings sm i bänkpress. Kvalgränsen är 190kg i klass 93kg och jag kommer alltås göra en böj och mark på kanske 100kg sen gå fullt mer eller mindre i bänkpress. Tror jag lägger upp det som så att jag går in på 175 och sen 190 så jag har 2 försök på den vikten , sätter jag det på första kommer jag troligen gå på 200kg och hoppas den dagen är bättre än sist på tävling. Kommer inte göra någon toppning inför den här tävlingen , gör inte det när jag sätter mina pb´n på träning så kommer bara träna på göra något tyngre lyft en vecka eller 2 före tävling så jag vet de finns men annars ligga på ca 80-120kg i regel.

Idag körde jag fyra arbetsset i bänkpress och dom var på 90,100 och 110kg det blev följande:
90x45
100x25 ( fanns mycket mer säkert 35 men gjorde alla utan att"pausa" i utförandet)
110x25 (kan funnits 30)
110x23 (maxa ut mig)

Här är klipp på 90x45 :

https://www.youtube.com/watch?v=lNiSpxn__4A&list=UUbgPo0X5ODgZ7SaDG1W74Og

Ska försöka som jag ofta säger att uppdatera oftare och ha med något klipp från träningen !!!!

1 kommentar:

  1. Hejsan. Grym pöjk i bänken är du. Har du något tips hur man blir bättre i bänken? Har försökt att lära mig gå upp i brygga så jag får mindre lyft väg. Men kommer Fan inte i underfund hur man bryggare :') Mvh muskelpoesi

    SvaraRadera

Kommentera med ditt Google-konto eller som Namn/Webbadress, har du ingen webbadress så räcker det med namn. Eller om du vill vara hemlig så är du anonym!